Ahoj všem, možná to je pro někoho banalita, ale mě to nedalo a snažil jsem se to řešit. Řeč je o hrkání v macbooku 12 (ale zkoušel jsem i macbook PRO a ten to taky dělá). Tento jev je znám od roku 2015 (nebo aspoň já ho datuju do této doby). Příklad hrkání naleznete zde: https://www.youtube.com/watch?v=VG3GizPPZ3M Dle mých informací, které jsem za poslední dva roky získal se jedná o uvolněný plíšek "čehosi" v displeji. Viz níže co drží v pravé ruce: Attachment0.jpeg Asi bych tady mohl psát slohy, protože jsem to řešil i na úrovni Apple v Corku, kde mi bylo následně řečeno, že se jedná o vlastnost výrobku a cena za to, že je displej tak tenký. Já si to o zařízení za 40.000,- Kč nemyslím. Nebo bych mohl napsat, že to je můj třetí macbook, který hrká (ty dva předchozí jsem vrátil ve 14ti denní lhůtě). Nebo bych mohl napsat, že i Český servis tuto vadu označil neoficiálně za vadu, ale oficialně (pod tlakem Applu) za vlastnost výrobku. Proto jsem se rozhodl bojovat všemi dostupnými prostředky. A protože žijeme tam, kde žijeme. A protože jsem macbook nekoupil přímo u Apple (jinak bych ho měl už dávno vyměněný), tak jsem byl nucen zažalovat přímo prodejce (iSetos) dle naší platné legislativy. Výhodou všeho bylo, že jsem macbook reklamoval do půl roku od koupi. Pokud se totiž podíváte do občanského zákoníku, tak tam se hovoří, že pokud zboží vykazuje vady do půl roku od koupi, tak se má automaticky za to, že se jedná o výrobní vadu. To je dost podstatný fakt. Protože po té je míč na straně prodejce, který musí dokazovat, že to tak není. A pokud vezmeme v potaz, že hrká skoro každý druhý macbook, tak jejich šance je téměr minimální. Takto byla postavena i naše obhajoba s mým právníkem. Celý spor se táhnul cca rok a půl. Asi tři soudní znalci tento případ odmítli z různých důvodu, ale našel se přece jeden, který objektivně napsal celý posudek a víceméně označil toto chování za vadu. Na základě tohoto posudku, první instance (okresní soud praha-východ) rozhodl PLNĚ v můj prospěch. Následně se žalovaný odvolal, což se dalo čekat, a druhá instance (odvolací soud - krajský soud praha), definitivně potvrdil první rozsudek. Momentálně čekám na vyhotovení rozsudku, pak do 15ti dní musím vrátit zařízení a do 15 dní bych měl dostat peníze zpět na účet, včetně všech poplatků a úroků. Tady bych rád podotknul, že jsem narazil na výborného právníka, který má na svědomí start up webu Reklamovat.cz. S tímto právníkem jsem měl ústní dohodu, že v případě prohry (což od začátku nepředpokládal, protože celý případ se jevil jako vyhraný) mu nebudu muset zaplatit žádné náklady s řízením spojené. Tudíž tento soud mě stál na začátku soudní poplatek 1470,- Kč a to bylo všechno. Všechny ostatní výdaje teď musí zaplatit prodejce. Vtipný na tom je, že jsem se s nima chtěl před zažalováním domluvit mimosoudně. Oni o tom nechtěli ani slyšet a nevěřili, že to dám k soudu. Teď mají na krku náklady za cca 90tis. Takže tímto bych rád apeloval na všechny, kteří mají stejný problém a koupili v nedávné době macbook 12 nebo Pro, ať se na mě obrátí a já vám rád pomohu poskytnutým kontaktem na pana právníka. můj email je L.Zelinko@me.com . Ano, najdou se mezi váma i tací, kteří řeknou, že jsem blb, když takhle pohybuju s macbookem, a že to nemá vliv na používání. Ano, možná to tak vypadá, ale rád bych podotknul, že na tuto vadu jsem přišel náhodou, když jsem držel v ruce macbook a přesouval se od stolu ke gauči a macbook jsem normálně jen držel v ruce otevřený. A druhá věc: Jde mi hlavně o princip! Doma mám apple zařízení za cca 200tis., takže nejsem žádnej vysírák, ale toto jednání se mi prostě nelíbí!! 😡 Děkuji za pozornost Lukáš Zelinko
Omlouvám se, nějak sem mi nepodařilo sem nahrát ten obrázek 🙁
Ahoj, tvůj případ monitoroju od doby, co jsi to poprvé napsal pod nějaký článek a poté k tomu celý článek byl i napsaný. Obdivuju tvé jednání a hlavně trpělivost. Bohužel svůj MacBook, který si taky někdy zahrká, jsem zakoupil již před necelým rokem, takže by u mě byla úspěšnost menší, navíc ČR nemá precedens jako anglicky mluvící země, takže by můj případný případ mohl být podobně dlouhý...
👍Ahoj Filipe, to je otázka. Každopádně pokud si ho reklamoval do půl roku od koupi a oni to zamítli a ten doklad někde máš, tak možná i to by pomohlo. Nicméně je mi jasný, že lidi odrazuje délka toho řízení. Kdybych věděl, že to tak dlouho potrvá, tak do toho možná taky nejdu.
Mě šlo spíš hlavně o to, aby se rozhodlo, že to teda vada je. Protože tvrzení, že to je vlastnost je totální blbost!Tak teď jsem zkoušel svuj MB Pro 2016 TouchBar a dělá to taky. Má cenu to reklamovat? Jde mi o to, jestli to bude dělat jenom ten zvuk nebo se tam časem může pokazit něco dalšího? 😕
To je v pr....! To rikam ze se to tyka i tech novych. To je presne to, co me stve na zarizeni za desitky tisic. :-/
Zalezi, kdy si to koupil. Hele je to v displeji. Ja si myslim ze ne, kdyz ten muj vydrzel dva roky. Ale 100% to neni. Kazdopadne ti muzu dat kontakt na toho pravnika jestli chces.No nemam ho ještě ani 2 měsíce, tak se pujdu asi zeptat do iStylu.
Mail na me mas v puvodnim prispevku tak napis jak to dopadlo.
Tak jsem byl včera v iStylu a bylo mi řečeno, že to dělat má. 🙄 Pak z něj teda vypadlo, že to Apple neunává na reklamaci a má to bejt něco v tom displeji, ale na funkčnost to nemá vliv. To je pro mě zásadní a dál to asi řešit nebudu, jenom prej kdyby se to nějak zhoršilo nebo něco, tak ať to klidně přinesu na reklamaci.
Zkoušel jsem na prodejně všechny Macy a dělali to samý.
Hmmm a to je právě to smutný. Hrkačka za 50 klacků .... a smutnější na tom všem je, že to nikomu nevadí. Apple dávno ztratil punc kvality ...
Ahoj všem,
opět se po delší době píšu ... zítra jdu definitivně vrátít macbook a pošlou mi peníze zpět na účet. Rád bych apeloval naposled na lidi, kteří mají stejný problém. Rádi bychom s mým právníkem lidem pomohli a pokusili se o hromadnou žalobu. Pokud by měl někdo zájem, ozvěte se mi na výše uvedeném e-mailu.
díky
LZ