Zdravím, mám iPhone SE a od pátku je zamčený, zablokovaný. Na obrazovce je zpráva: Ztracený iPhone. Get password. Write email: V pátek jsem mluvila s technickou podporou, tam byli hodně překvapený, prý něco takovýho není možný přes dvojitou autorizaci pro vstup do iCloudu, poradili vyjmout přes iCloud telefon z režimu ztráty a obnovit tovární nastavení. Ani jedno se nepodařilo, telefon i po pokusu o obnovu hlásí to samé. Včera jsem googlovala a dočetla se o hrozbách Applu z Turecka, útok měl proběhnout 7. 4., což odpovídá, ale nikde jsem zatím nezachytila žádnou zprávu o tom, že by takový problém mělo víc lidí, pouze jeden jediný výkřik naprosto totožné situace ze Singapuru. Nevíte o tom někdo něco? Nevíte o někom komu se to taky stalo? Moje okolí žádné problémy nemá... A dá se nějak řešit takto zablokovaný telefon? Jsem amatér, ale z rozhovoru s technickou podporou jsem vyrozuměla, že obnova továrního nastavení je poslední možnost... Díky!!
Důsledek slabého hesla na iCloudu, pokud se tam můžeš přihlásit: https://www.icloud.com a pak najít iphone, následně vybrat telefon a zrušit zamčení, pokud se ti nepomede přihlásit, tak zavolej na podporu, když dodáš všechny informace, fakturu, atd. měli by ti to být schopni odemknout.
Díky, všechno co píšeš jsem zkoušela, zrušit zamčení se nepodařilo, tudíž ani přihlásit se do itunes a obnovit systém. Mířím do servisu, snad s tím něco udělají.
A jaky je puvod telefonu? Tohle vypada, ze prodejce nejspis bude chtit dalsi prachy po napsani na ten mail za odblokovani.
Ad. původ telefonu - byl koupený nový na českém eshopu, je to sice americká distribuce, ale 7 měsíců fungoval bez problémů.
V pondělí jsem byla v iStylu, kde mi konečně sympatický mladík telefon obnovil. Přišla jsem o fotky za poslední 2 měsíce, ale po 4 dnech marného tápání jsem byla ráda, že je telefon funkční. Řekli si za to 360,- Kč, což považuju v tomhle případě za nehoráznost (nezavinila jsem si zablokování sama), ale nevzmohla jsem se na odpor, opět převážila úleva že z iPhonu nezbude luxusní těžítko.
Po víkendu se objevily zprávy, že Apple Turkish Crime Family zaplatil a všude se píše, že žádnej útok na telefony se nekonal. Když jsem pod jeden takovej článek napsala, že můj telefon napadenej byl, komentář neuveřejnili. A vůbec pod žádným z těchhle článků žádný komentáře nejsou, zajímavý. Takže pokud Apple zaplatil, tak nejspíš nejenom hackerům. Já to chápu, že je žádoucí, aby se nic nedostalo ven, ale wtf, přišla jsem o data, zacálovala 360 a všichni se tvářili náramně překvapeně co to jako má bejt, že to není možný. Takhle si teda péči o zákazníka nepředstavuju. Stěžovat si asi není kam...fliam píše:
A jaky je puvod telefonu? Tohle vypada, ze prodejce nejspis bude chtit dalsi prachy po napsani na ten mail za odblokovani.Na prodejce v tomhle případě nesázim. Prachy by chtěli po kontaktování zmíněného mailu určitě, ale co jsem hledala na netu, nejsem sama, komu se stalo to samé, nicméně se zdá, že jsem sama v ČR, čili se mi moc nezdá, že by to byla akce českýho eshopu. Ty informace se ale hledají strašně špatně, takže mam spíš dojem, že má někdo zájem na tom, aby se o tom nevědělo.
Hlavně že to dobře dopadlo. A asi bych doporučila si okamžitě změnit heslo na iCloud, zapnout dvoufaktorové ověřování a pro příště kupovat u ověřených velkých prodejců. Ale hlavně že z něj nemáš jen těžítko, to je důležité.
Dobry den,
Dnes rano po probuzeni mela ma pritelkyne na plose iPhonu 5s stejny problem, cerna obrazovka jen s hodinami, na ktere je napsano to same co ve vasem pripade.
Telefon kompletne zablokovany.
Uvidime jak dopadne po navsteve iStylu.
Preji bezproblemovi a hezky den vsem.Můžu se zeptat, proč nemáte bezpečné heslo a dvoufaktorové ověřování? Vždyť s ním se to nijak obejít ani hacknout nedá.
To že si nejseš schopna sama obnovit telefon znamená, že za to budeš muset zaplatit. 360 korun je ještě poměrně malo. Zablokoval se z důvodu slabého zabezpečení tvého iCloudu, takže si myslím, že je zbytečné se nad takovou minimální částkou tolik vzrušovat.
Dobrý den,
moje manželka měla včera s Iphone SE stejný problém. Ráno se probudila a display psal Ztraceny mobil - write email on : appsupp04@gmail.com.
Byli jsem v Alza, ale odkázali nás na Apple podporu.
S podporou jsem to řešili dvě hodiny a nakonec jsem pomocí i-tunes museli provést recover telefonu. Takže všechna nezazálohovaná data jsou pryč.
Podpora říkala, že jsme to ráno již třetí případ. Pravděpodobně někdo ukradl hesla gmailu, protože dotčení lidé měli v apple ID gmail adresu.
Následně se dostali do i-cloudu a tam dali ztracený mobil. Kdybychom prej napsali na ten email, což bylo jasné, že je to podvod vzhledem k tomu že je to gmail adresa tak by nám odpověděli kolik požadují peněz za odblokování.
Po telefonu jsme se museli pomocí itunes stáhnout obnovovací soubory cca 2,2 GB a do 15 minut udělat obnovu, jinak se iphone resetuje a dostane se zase do stavu zamknutého. Obnovu ale se stažením do 15 minut nestihnete. Takže po restartu máte sice mobil zamčený ale na pozadí vidíte jak i-tunes dále statují obnovavací soubory. Musíte počkat až to i-tunes stáhne a pak znovu provést pokus o tovární nastavení. Při zapnutém mobilu zmáčknout jak horní tlačítko tak button na telefonu a držet. Držet stále i při restartování telefonu dokud se neobjeví na telefonu připojte od i-tunes. Pak se provede tovární nastavení. Nám to trvalo celkem několik hodiny než jsem vše provedli. Jinak ještě než začnete provádět cokoliv s obnovou telefonu změňte si všude hesla jak na gmailu tak apple ID. Apple ID nemusí být přímo email.
Tak všem držím palce 🙂
RomanZdravím,
asi se opravdu jednalo o nějaký útok, jelikož se mi z pondělí (17. 4.) na úterý (18. 4.) snažil někdo nabourat do icloudového účtu, který ale zablokoval a musel jsem ho sám odblokovat a změnit heslo - nejspíš jsem měl štěstí díky silnému heslu a dvoufázovému ověření. Třeba se najde někdo další, komu se snažili dostat do icloudu.
(nejspíš tahle informace nikomu nepomůže, spíš by mě zajímalo kolika lidí se to dotklo. Když se ráno probudíte a mžouráte na telefon co se to vlastně děje, docela vás to probudí 😀 😀 )
Mějte se, Dan
a jak souvisí krádež hesla gmailu se zablokováním icloudu? já mám třeba jako apple ID adresu z gmailu, ale heslo mám samozřejmě jiné. to jakože ti postižení nastavili stejné heslo pro apple ID jako pro gmail? jestli jo, tak jsou opravdu postižení.
Můžu vás ujistit, že dvoufázové ověrování mám a v době problému jsem měla aktivní a heslo používám na doporučení svého přítele ajťáka, takže myslím, že nijak zvlášť slabé není. Proto se taky na technické podpoře dost divili a tvrdili mi, že to není možný a i v iStylu to prý nikdo nikdy neviděl. Podle mě je to jednoznačně problém zabezpečení Applu, ne můj a proto to zklamání. Já vím, že tohle jsou stránky pro fanoušky a strategii firmy celou věc popírat dokážu pochopit, ale jako zákazník jsem prostě zklamaná.
- Fórum ‚Hardware‚ nepřijímá nové témata ani odpovědi.