Zdravím, zálohuju si počítač na externí harddisk pomocí Time Machine. I když je odpojený a TM otevřu, jsou tam zálohy za posledních pár hodin a jedna třeba týden stará. Ze složitých nesouvisejících důvodů (iCloud podělaný nefunkční ) jsem chtěl obnovit celý počítač ze zálohy bez harddisku, jen ze zálohy co byla v počítači. Jenže jsem to asi neudělal dobře a měl jsem označenou jen plochu. Zeptalo se to na heslo a "Chcete nahradit aktuální kopii položky „Desktop“ obnovovanou verzí? Položka „Desktop“ je požadována systémem macOS." Původní, ponechat oboje nebo nahradit. Zmáčknul jsem Nahradit, všechno na ploše kromě Macintosh HD se smazalo a potom se 20 minut kopírovalo 64GB a bum, plocha vypadala jako před týdnem. Potom jsem se chtěl vrátit do předchozího stavu a obnovit pomocí TM plochu starou dvě hodiny. Probíhalo to stejně, ale když jsem zmáčknul Nahradit a všechno zmizelo tak mi to řeklo "Operaci nelze dokončit, protože pro přístup k některým z těchto položek nemáte oprávnění." a zastavilo se to. Udělá to pokaždé když to zkusím znovu, plocha zůstala prázdná, po restartu zmizelo i jedno pozadí, pravděpodobně protože ta fotka byla v nějaké složce na ploše. Zbytek počítače funguje ale znáte to, co je na ploše bývá důležité a často používané Když potkám složku Desktop ve finderu tak je u ní značka zákazu vjezdu, když ji chcu otevřít tak mi zopakuje to s oprávněním. Na SSD je teď o 70 GB více volného místa... Samozřejmě je možné připojit ten HDD se zálohou a zkusit obnovit plochu nebo raději všechno. Ale nerad bych aby se toto opakovalo a přišel bych o všechno a úplně. Neví někdo čím to je nebo jak to napravit? Macbook Air 13" Mid 2011, 1,7 GHz Intel Core i5 4 GB 1333MHz DDR3 Intel HD Graphics 3000 384 MB macOS Sierra 10.12.6 Jsem jediný uživatel, správce, počítač je šifrovaný File Vault
Ještě dodám že na plochu nelze ani nic vkládat, když si nechám zobrazit informace, tak je dole u oprávnění nastavené čtení i zápis pro systém i pro všechny. Taky ve složce oem jsou dvě složky "desktop" a "desktop (původní)". Hádám že nikdo nevíte co s tím 😀 tak mi prosím alespoň řekněte jestli je bezplatná linka podpory applu bezplatná i z chorvatska :-D, předem díky 🙂
https://support.apple.com/cs-cz/HT201232
Změna telefonních čísel vyhrazena.
- Hovory jsou zpoplatněné místními a národními telefonními sazbami.
- Bezplatné telefonní číslo je určené pro pevné linky. Při volání z mobilního telefonu se může jednat o placený hovor. Ze sítí některých mobilních operátorů nemusí být toto číslo přístupné. Na podrobnosti se informujte u operátora.
- Bezplatné číslo technické podpory po telefonu není přístupné z mobilního telefonu.
Zajímalo by mě, zda má někdo větší úspěšnost při čekání na toho člověka, který je na té lince? Moje zkušenost není moc dobrá :-/ když mi to před pár měsíci už po 9 nebo 10 řeklo, že mám chvilku vydržet, přišlo mi to už moc 🙁 ...tak 2 roky zpět to bylo podobně... myslím si, že společnost jako je Apple by zákaznickou podporu mohla mít lépe propracovanou (mohli by např. zavést i možnost chatu - lépe by se problém vysvětloval)...
Pro info, kdyby se to někomu stalo. Chlap z podpory applu říkal, že tohle ještě neviděl a nedokázal o tom ani nic zjistit svépomocí ani od kolegů. Podle Diskové utility to není v hardwaru, nejspíše to způsobil FileVault v kombinaci s malou chybkou Time Machine. Doporučil ať počítač nastartuju se zmáčknutým cmd+R, připojím ten harddisk se zálohou a obnovím ho úplně celý. Chtěl jsem stejně vědět jak se to mohlo stát a říkal že bude hledat příčinu/řešení a až ji najde tak pošle mail.
ARA: Hovor trval 40 minut, na začátku jsem nečekal ani minutu, během hovoru bylo asi 10 minut kdy jsme spolu nemluvili a hledalo se řešení. Já si nestěžuju, ten počítač má 6 let (záruka je 3x pryč), macOS je zadarmo a stejně mi věnují čas a úsilí odborníka když je něco špatně.Johnny píše:
Pro info, kdyby se to někomu stalo. Chlap z podpory applu říkal, že tohle ještě neviděl a nedokázal o tom ani nic zjistit svépomocí ani od kolegů. Podle Diskové utility to není v hardwaru, nejspíše to způsobil FileVault v kombinaci s malou chybkou Time Machine. Doporučil ať počítač nastartuju se zmáčknutým cmd+R, připojím ten harddisk se zálohou a obnovím ho úplně celý. Chtěl jsem stejně vědět jak se to mohlo stát a říkal že bude hledat příčinu/řešení a až ji najde tak pošle mail.
ARA: Hovor trval 40 minut, na začátku jsem nečekal ani minutu, během hovoru bylo asi 10 minut kdy jsme spolu nemluvili a hledalo se řešení. Já si nestěžuju, ten počítač má 6 let (záruka je 3x pryč), macOS je zadarmo a stejně mi věnují čas a úsilí odborníka když je něco špatně.Ahoj.
Mám stejnou chybu. Neposlal ti mail s řešením této chyby bez nutnosti obnovy ze zálohy?
Pro upřesnění, zde plné znění hlášení: "Operaci nelze dokončit, protože jednu nebo více požadovaných položek nelze nalézt.
(Kód chyby -43)"
Díky za odpověď.
Martin